THANX MY FOLLOWERS =)

Tuesday, October 25, 2011

trial buat cheese cake . ^_^

pepagi buta lagi my sis a.k.a kak ana dah tanye aku
" ko nak makan cheese kek ke chocolate chip muffin ? "
wahh , ramai betol yang sayang aku kalau balik kan...
tak lama lagi bergaduh la pulak..
baru sehari balik memang la baik lagi..
esok luse gadoh2.. selalu gitu kot. haha

wateva la..tapi yang penting , air yg dicincang tidak akan putus.
begitulah ibaratnya adik beradik sedarah sedaging . =)

jadi , lepas lunch ,
kak ana ajak buat kek.
dia nak mengajar la katekan...
dah la bekeng .
saborrrr jela.. huhu .. (harap2 dia xbaca blog aku nie) 

=P

kak ana aku ni memang terer bab2 memasak.
apatah lagi bab buat kek - mengekek nie..
lagi la die minat.. (puji sikit bg die kembang) =P
siap jual kat pejabat lagi..
tu la kan , member2 aku yg duduk berdekatan nak order leh aje.
g je ketuk pintu umah aku..
cakap ''saya nak order kek ~!''
atau ckp , ''sy ni kawan nadiah..!'' (lagi la dapat diskaun lebih sikit)

wey,korang xfaham2 lagi ke?
aku tengah promot ni , order lah..order lah..
wahahaha.. =P

berbalik kepada aku yang nak belajar buat kek .
macam la aku rajin nak ber-bakery nie.
seyes aku tak reti nak bancuh - membancuh .
sebab aku malas .
setakat masakan kampung yg simple2 aje oke lah nak buat.
hari ni mood rajin datang ,
jadi tolong la ape yang patot..

tapi terbalik pulak kali ni ,
sebab ape?
sebab aku pulak yang marah2 kak ana aku time buat kek. (bekeng2)
wakakaka..
jahat kan?

hahahaha.. (padan muke die)

tapi naseb baeklah .
sebab cheese kek pon dah siap .
nak tunggu sejuk baru boleh dimakan.

lain kali boleh la aku buat sendiri , jangan hangit sudah. =P

oke , jujumm tgok picca2 pembikinannye =>

adunan yg telah siap dibuat..hehe,aku la yg tolong corakkan kek tu (nak jugok dpt name) =P

masuk dlm oven dan set masa serta temperature yg sesuai..cop2 , sebelum tu panaskan la dulu oven tu..

tunggu dalam 45 minit untuk kek masak..
dot dot (my kucen) pon da mengantuk ..lame sangat kena tunggu baru boleh makan kek .=P
hasilnya ^_^

nak resepi ???? ahaaaa, tanya my sis sendiri oke. =P

No comments:

Get widget here