THANX MY FOLLOWERS =)

Wednesday, October 26, 2011

the making of TRIFFLE.

 aritu aku da buat triffle ni dengan wani,dini,huda n yu hahn..
kali ni balik kampung, jadi nak la mak rasa triffle yang aku buat..
(opkos la ongkos membeli barang tu datangya dari emak aku) 
save bajet.. hahahaha =P

nak dijadikan cerita lagi,
ada lah seorang dua member aku tanya
''triffle tu macam mane?''

jadi entry kali ni aku nak oyak la serba sikit tentang triffle ni.
aku pon baru aje blajar buat bende sedap ni.

senang aje kot nak buatnye..

hehehe..

jadi, sediakan jela bahan - bahannya terlebih dahulu .....
ini aje bahan-bahannye ..

mule2 letak la kek kat lapisan yg bawah skali..

pastu masak la puding + susu cair atas dapo...jelly pon kena masak jugak..
bile puding n jelly tu da sejuk,dan on da way jadi beku , cepat2 la letak kat dlm bekas tu.jadikan banyak lapisan mcm dalam gambar ni..sebelum letak jelly kat lapisan atas skali,letak dulu buah-buahan yg ada.. ikot kreativiti korang la..

bila dah letak dalam freeze utk disejukkan,boleh la potong n beginilah hasilnya.

pada kawan2 yang rasa nak buat bende sedap ni , kalau xfaham lagi call lah aku .
(cewaah,macam la X-pert sangat)

ummm..ade orang kempunan nak makan x ?? td ade orang kate xmboh n xhingin.
aiikkk,trase ke?? wakakakakaka =P

No comments:

Get widget here