THANX MY FOLLOWERS =)

Monday, October 24, 2011

my feverettt lah ~!!

al-kisahnya aku sudah berada di rumah sempena raye deepavali nie..  
(sambut deepavali aje kite tahun nie,cuma x ke kuil aje)
dapat cuti hanya untuk beberapa hari..
time nie la nak manje habis-habisan dengan family aku.. <-- anak bongsu kan..

hehe..

nak jd permaisuri sebentar..
tukang masak ade..(my mom lah)
da lame x rase air tgn mak nie..
wenduuuuu..

kebetulan , my bro-in law ade sangkar ikan patin kat Pekan.
jadi dari minggu lepas lagi aku dah booking nak ikan patin 2 3 ekor...
(memang kewajipan tiap kali aku balik)
pagi td sampai aje rumah ikan patin dah tersedia di potong kat dalam freeze n just ready to cook.
sonang ati den.. hehe =)

hari ni bersemangat betol mak memasak di dapur.
belum pukul 11 lagi nasi dah sedia ditanak..
n dapur dah pon panas dek gulai ikan patin..
(biasa lah anak kesayangan n bongsunye balik,kalau tak masak nanti aku majuk pulokk)

naseb baik emak sihat walafiat,boleh la dia memasak utk aku..
(semoga emak sihat-sihat aja)

dan gulai tempoyak ikan patin memang sudah menjadi feveret keluarga aku terutamanya arwah ayah..
ingat lagi,zaman aku sekolah dulu,
emak dan ayah masak ikan patin kat dapur. siap bergaduh2 lagi..
(ayah aku bekeng,sbb tu anak pon bekeng =P )

biasa lah , kawan kan orang pahang . ape yang paling femes kat pahang??
mestilah GULAI TEMPOYAK IKAN PATIN jugokk.. hehehehe..

kalau pergi negeri lain , rasa gulai tempoyak ikan patin yang diorang buat memang berbeza dengan yang orang pahang buat.
tapi nak buat cane,sbb rindu pada ikan patin aku makan ajelahhhh.. =P

hehehehe...

ade orang nak resipi menu aku ni x??
jangan malu, jangan segan .. tanya aje aku.
InsyaAllah boleh tolong . hehe =P

oke la, tengok la gegambor gulai tempoyak ikan patin yg sudah tersedia siap nie.. =)



** berangan - angan nak ada suami yang pandai memasak . hahahahaha =P

No comments:

Get widget here