THANX MY FOLLOWERS =)

Thursday, October 27, 2011

SAYA SUKA LELAKI GENTLEMAN.

kenapa aku cakap macam ni??

sebab salah satu attitude lelaki yang aku suka adalah bersifat gentleman.

maksud aku gentleman yang macam mana ??

gentleman bagi aku =

1.tak ada rasa takut bila berhadapan dengan family aku.
ofkos family aku terbuka dalam berkawan, jadi mak aku pon sporting aje kalau aku bawa balik kawan2 lelaki aku.tapi tak semestinya kawan lelaki aku tu kena jadi my future husband.nope,xsalah kan kalau mak aku kenal dengan kawan lelaki aku,kalau ada apa2 nanti senang sbb semua kawan aku mak aku dah kenal.

2.bersikap berani.
maksud aku bukanlah berani buat salah.tapi berani lah sikit untuk menghadapi apa2 kemungkinan.
yela,kadang2 bila lelaki ni kita tengok dia berani dalam menghadapi apa2 je situasi (yg mungkin terjadi) so dari situ akan timbullah rasa --> SUKA. kalau sebaliknya pulak, akan timbullah rasa -->> HAMPEHHH.

3. bersifat open minded.
open minded yang ini bukan lah open yang tersangat-sangat open.makna open ni , boleh terima apa je kekurangan yang ada pada aku . kalau dah ada hubungan yang serius pulak , open ni kiranya boleh terima kekurangan yang ada pd family aku.jadi tak ada lah timbul masalah ''eee,mak awak ni .......(blar blar blar)'' atau ''eee...kakak awak ni @ abang awak ni...... (blarr blarr blarr)'' . jadi tak lah timbul perkataan2 macam ni. bila dah bercakap fasal family aku,aku memang sentitif.aku rela tinggal kawan yang cakap buruk fasal family aku.

4. bersifat bersahaja / xcover2.
kira boleh masuk kepala dengan perangai aku.aku nie jenis yang gila-gila. mulut kadang-kadang tak boleh pakai. suka buat lawak bodoh pon ye jugak.jadi,orang yang boleh masuk dengan perangai aku je yang boleh buat aku rasa selesa dengan dia. kalau dia dah kenal family aku, mmg wajib lah dia bersifat macam ni.yelah , orang dalam rumah aku ni gila-gila jugak. mak pulak sporting (selagi tak buat benda yang salah) . masing2 pon memang sporting aje.jadi bila dah buat malu2 taik babun mmg kena kutuk kaw2 lah bila dia dah balik nanti.mak aku pon mesti lah bg komen kumin yg blar blar blar kat aku pastu

5.sedia membantu .
cewah,macam trademark KKM aje ''KAMI SEDIA MEMBANTU''.tak lah membantu dalam hal duit-muet ni.kira,kalau kita dalam kesusahan,boleh jugak lelaki ni membantu apa yang boleh.kalau tak boleh tu nak buat macam mana. dan paling penting kena lah susah senang bersama.tak kan masa senang aje nak bersama. masa susah cabut lari kot....kalau dah macam tu memang REJECT lah lelaki yang macam ni.

6.berbudi bahasa dan bersopan santun.
haaaa...yang ni penting sekali.lelaki tu kena la pandai bawa diri...pandai cara bercakap dengan orang yang lebih tua..bijak dalam melayan orang-orang sekeliling. bila ada ciri-ciri ni,memang akan lulus lah lesen ''percubaan'' aku . boleh lah tampal pelekat 'P'. hahaha...mak pon suka lelaki yang macam ni.tiap-tiap hari dia akan puji . sampai x larat aku nak mendengornya.

kadang-kadang aku berminat jugak nak tahu kawan aku ni macam mana orangnya.
jadi ada masa rasa macam saja-saja je nak uji kawan aku tu.

lepas dari ujian tu, dapat lah konklusi yang sebetulnya.
jadi terpulang pada aku la pulak sama ada still nak berkawan dengan dia atau x.

kalau tak ade salah atau tak ada niat yang jahat , jangan lah nak rasa takut2.

hmmm...

so,fikir2lah sendiri.

kadang-kadang kita nak menguji , macam mana lah ye lelaki ni.kalau feedback -ve , dah rasa tak best nak berkawan.

jadi respon orang tu memang penting .

aku pun sedar yang aku ni tak SEMPURNA sepenuhnya.jadi aku amat memerlukan seseorang yang lebih sempurna dari aku  untuk membimbing aku ke arah yang lebih sempurna. (cewaahhhh ayat tak boleh blah)

END.

** sebab tu aku suka bawa balik kawan-kawan lelaki aku.tapi tak lah semestinya dah bawa balik rumah dan kenal-kenal dengan family aku, akan jadi hubungan yang serius pulak lepas tu. ape pon,don't worry sebab family aku sporting dan sudah tentu kakak2 aku akan jadi peng'komen' yang terbaik untuk adik dorang yang satu nie.bila lampu sudah 'hijau' , memang senang lah mak aku bagi izin nak kuar sesama.emak pon akan wajib tanya setiap kali aku cuti ''ko x jumpa ke dengan 'si polan' tu??''.bila emak dah rasa senang aku berkawan dengan kawan lelaki aku tu,jadi aku pon bertambah-tambah senang lah nak berkawan dengan dia.

layan lah lagu ni .

No comments:

Get widget here