THANX MY FOLLOWERS =)

Thursday, September 26, 2013

ujian hidup

Haiii la naseb..mood tengah down.. jadi xde kuase nak pk pasal wedding . Sal baju lagi buat aku pening kepala. Humm.. sekarang kena usaha cari rumah sewa pulak . Pening nak pk.. duit banyak nak guna utk kawen.. pastu nak bayar deposit rumah pulak . . Haii la labuuu....

Ujian mcm banyak sikit la sekarang ni . Tp xpe usaha doa dan tawakal . Insha Allah ade jalan penyelesaian..

Aku nak mengeluh panjang sikit , sebab sekarang pun macam ade je orang yang tak puas ati dgn aku .tak tau la kenapa. Kalau ye pun x payah la nak tuju ayat ke aku dengan kata2 yg mcm kau x puas ati kan. At least dlm soft sentences boley ? Aku pun x sentap .. huhu..

Kadang2 aku pun rase mcm ade orang yang dengki dgn aku. Tak tau la mainan perasaan ke ape.. ke aku yg terover sentitip ?? Huhu..

Yang aku tahu la kan , aku takdek pulak nak masuk campur hal orang . Aku tak dek amek tau hal orang .setakat dalam fesbuk tuh aku pun jarang nak pm fb kawan2 lain nk borak2 ke nak korek2 rahsie ke..oh not my type ! Paling koman pon aku cuma baca status2 dorang je.. xdek nak masuk campur ke ape..

Tu la aku harap sangat la orang lain pun x masuk campur hal aku atau keluarkan statement yang nak menujukan kepada aku sedangkan aku takdek sentuh life korang.. tu je..
Kalau rasa dengki pd aku ke menyampah ke atau tak puas hati ke lantak la..aku sebagai manusia x terlepas dari buat silap. Kadang2 aku ni bergurau kasar .. kadang2 aku x perasan pun yg percakapan aku akan menyakitkn ati org or buat org terasa ke.. pd aku ok je tp pd org lain maybe not .n yes kadang 2 aku pon ade jgk bt silap. Ye aku pun ade jgk buruknye.. aku x perfect.

Dulu aku rajin jgk la nak baik2 dgn orang tp aku dah dpt satu pengalaman di mana jgn buat macam tu .jgn baik sgt dgn orang .sbb nanti orang akan ' ngapp ' kite.. so sbb tu aku dah x nak cara hal org.. bkn maksud x bersosial terus..tp maksud aku x la nak amek port sgt ttg kawan2 ni..stakat nak amek tau basic story boleh la.. nak interfere hal org sorry la aku x minat.. cara hal sdri lg bagus..

Ntah la nak cakap ape.. kadang kita tak boleh baik sgt .. x boleh percaya sgt.. ya Allah sebenarnye aku tak sabar nak hidup berfamily.. jadi isteri dia , duduk satu rumah dgn dia dan bina hidup bahagia . Itu je yg aku nak .. aku da bosan hidup kat bandar besar mcm ni dan hadap manusia2 yg berbahai ragam. kuatkan hati aku utk sabar sampai waktu itu .

=(
Get widget here