THANX MY FOLLOWERS =)

Sunday, September 22, 2013

JIWANG : instant love



Mesti ramai kawan2 yg tkejut/pelik/heart attack sbb aku kn baru lepas 'berkabung' awal tahun aritu. Tak kurang jugek yg happy dgn life aku sekarang .

Yes, cinta yg tak diduga datang masa aku tak ada sesiapa . Dia hulur salam perkenalan and aku terima mcm biasa. For sure korang2 yg bestie aku akan ckp ''nad mu tu memilih". Haha. Kali ni aku tak memilih and sebenarnya aku ikut je flow dan biar mase yg tentukan bagaimana jadinya after dat .

Macam bese lah , tegur2 borak2 , tukar fon number . Then start mesej2 , gayut2 , wasap , wechat ..

Yup, im craving for someone who I can rely on. Who can lend me a shoulder and who will be strong stay with me even in the hardest situation .

Kenal abang , dia someone yang menyenangkan . Zero irritated . Zero hipocrite . yet , he cheer me up .

Usually kan bila aku kenal dgn someone guy aku ade feeling mcm nyampah2 cikit pastu kan mesti aku ckp :

'arghh koya mamat ni'
'Bajet kaye la plk dia ni'

Tp dgn abang ..haaa ni yg aku pelik.... bin ajaib ....

Sebab aku xdek plk feeling2 mcm yg aku gtaw td tu. susah nak rasa marah..kalau marah pon kan kejap je . Xdek la melarat2 mcm bese yg aku tempuh. Hihi.. rasa senang hati..rasa happy... rasa ngam..

First day jumpa abang kan xdek plk aku nak rijek mcm kebiasaannye. Aku ni kan selalu la jgk knl2 pastu jumpe tp pastu aku rijek terus. Sebab x bkenan. Haha. Jaat tau.. sampai org tu bg msg ke call ke ak x layan lgsg. perosak hati jejaka2 betol .. tp tu dulu lah. Nway, pengalaman lalu byk buat aku belajar secara universal .x kan nak buat same mistake lg.

Where someone came in our life and went away . When someones hope on us but we left. Huh , sadis . Tpi x pe sekarang aku happy gitew..

Decision utk kawen less then 2 month kami knl . Rasa okey and ade chemistry . Yela bkn senang lelaki nak cool je dgn perangai aku . Selalunye xde org yg sanggup layankan perangai aku ni. But abg.. yes dia oke je dgn perangai aku . Penyabar sgt orangnya..susah nak marah...kadang2 aku jek yg perasan dia marah aku tp sbnrnye tak pun.faham2 jela style orang terengganu bcakap. Bercakap biase2 pon kite dgr mcm nak berbaloh. Hihi..aku la yg selalu cari pasal nak bergaduh . *nak buang hormon anger dalam badan kate kauuu* tapi selalu x boleh gaduh. Sebab abg la..dia bkn jenis curah minyak atas api.. tolong padamkn dgn air ade lah... potong stim*

Tak tau nk cakap camne. Mungkin ni petanda yg dia tu jodoh kita. Sejuk mata memandang.. rasa tenang hati... happy bila bersama..x berkira..senang tolong menolong..berusaha utk spent time same2.. yes, I cant compare u with others which I had meet before.u r the best . And u give me everything where the others dont.

Jenis aku , suke bawa balik umah kenalkn kat mak .mmg macam tu la selalunye..tak la bermakne aku bawak jumpa mak so die la yg aku nak jadikan husben.nope.. selalunya aku suke mak tengok.kan dulu..mak kate ok so ok la.. pastu atas aku la nak lebihkan hubungan ke x.. hihi.. maaf ye pd sape2 yg aku rijek..opsss !  So mom kata oke..then nenek sedara cakap bagus orangnya.. aku pun ok je.. orang tua2 lebih pandai menilai... orang muda2 cari rupa je..

Yang aku heran la kan..awat mak aku kate die hensem..kakak2 aku pun cakap mcm u . Aku x tau la tang mana hensemnye. Hidung tercacak kot ????? haha.. oke la balance dgn hidung aku yg superkemek nie..*anak2 sila ikot hidung ayahmu yek*.

Utk cari soulmate , if u r not happy please dont go on. Let it go and ALLAH swt will replace it with someone better. IA there will be happiness in the end.

Memang semua orang ada memory masa lampau . Aku tak kesah . Sebab aku pun dah terlebih kisah lampau.

With u i feel different , i feel be loved by u.thanks Allah..thanks mohd zulfikri.

Mcm bese , kita x boleh ramal apa yg bakal berlaku di masa hadapan .  Im not officially yours but oweys pray for us. Love eternity. Kalau jodoh tak kemana walaupun byk dugaan , halangan and 'serangga perosak' datang nak kacau bilaukan hubungan kite . Peringatan , tak boleh terlampau yakin dan berharap lg..takut diri kecewa.once the akad nikah done , ill try my best with u .

P/s ; kalau abg baca blog ni harap jgn kembang !! =p

No comments:

Get widget here