THANX MY FOLLOWERS =)

Wednesday, March 7, 2012

PALPITATION OF MA HEART.

hai semua .

umm , malam ni just nak story pasal aku ..
umm ,  tak lama lagi aku dah nak kerja .
palpitation telah berlaku kepada jantungku .
kenapa??

sebabnya dalam otak ni aku tertanya - tanya .
kerja ?? humm , banyak tanggungjawab . tak macam zaman student , kadang-kadang bila buat kerja tak fikir tentang tanggungjawab .
bila dah bekerja , semua atas bahu sendiri.
setiap kesalahan , setiap kelalaian akan dipertanggungjawabkan atas diri sendiri .
pahit manis mesti ada .

dah ready ke aku dari sudut knowledge??
umm , kadang-kadang , ape yang kita praktik dan belajar dulu tak sama dengan zaman bekerja dan tak sama di antara sesuatu tempat dengan tempat yang lain.
sebab tu , we have to learn . tempat baru , cara baru , kaedah baru , pengurusan baru , envinronment baru.. semualah baru .. jadi kena sesuaikan diri dgn sesuatu yang baru .
insyaAllah .. aku boleh ..

nak hidup berdikari di tempat orang ??
kena pandai jaga diri .. jaga keselamatan .. jaga perlakuan .. haaa , jgn mudah terjebak dengan gejala tak sihat..~~

umm .. sejak awal tadi aku asyik 'ummm' je kan?? 
tak pe , tak pe .. set mind thinking , yang aku boleh .
aku boleh hidup berdikari , boleh bekerja dengan baik , boleh jaga diri ,boleh bina life aku , dan ofkos boleh 'membeliakkan' mata org yang memandang rendah pd aku suatu ketika dulu .
yup , aku boleh jadi seorang yang berguna di atas muka bumi ni.

biarpon ade orang kata pada aku , gaji tak seberapa .
tapi  pada aku cukuplah yang tak 'seberapa' ni boleh tanggung hidup aku .
dah rezeki Tuhan nak bagi .
bersyukur jelah kan??
daripada tak kerja langsung .

guys , wish me best of luck yea? ^_^



best of luck to group 01/09 Kolej Kejururawatan Kubang Kerian .

No comments:

Get widget here