THANX MY FOLLOWERS =)

Wednesday, February 22, 2012

CONTEST GIVE AND TAKE BY NANA & TYNA




SILA KLIK BANNER DI ATAS UNTUK MENYERTAI CONTEST INI. 

 oke , lepas join segmen blogwalking  + follow by sandra ,  kita join contest la pulak kali ni ..
selepas dijemput oleh cz , macam besh jek contest ni sebab sape tak de kawan kan? opkos sume orang ade kawan dan mesti la kita tak lepaskan peluang untuk mengabadikan setiap kenangan bersama kawan-kawan kita. .jadi , aku pilih gambar ni .. hope ade luck untuk gambar ni.. ^_^

di antara BFF saya di kolej sehingga sekarang. dari kiri huda , tgh yu hahn dan kanan aku la..hehe.

BFF aku ade 5 orang . kira geng paling baik dan opkos sekepalak kat kolej dulu. tak lupa pada yuyu , wanie dan diniey  . aku sayang korang semua tau~! korang sayang aku x?? hihi..

BFF a.k.a best friend forever . bagi aku BFF definisikan sebagai kawan paling rapat . bagi aku lah..BFF ni tentu lah kawan ketika suka, duka, gelak ,menangis,merajuk,memujuk dan banyak lah lagi yang dibuat bersama-sama. (termasuklah kongsi meggy 2 bungkus untuk 6 orang. rembat pulak lada puan ana/warden sebagai penyedap.hihi..) BFF bkn sekadar kawan . dah nama pon BEST FRIEND FOREVER, tentulah kawan dari awal perkenalan , sehingga forever = sampai bila-bila , until death . InsyaAllah..

seperti tajuk contest ni iaitu CONTEST GIVE AND TAKE , opkos la kan kita harus give = memberi dan take = menerima semua baik dan buruk kawan baik kita tu..terima seadanya juga sikap , cara dan perangai  dia . semua ni dari proses perkenalan. kalau kita tak ngam for sure la tak akan jadi BFF . Kan?? tapi memang da lumrah persahabatan , kadang-kadang mesti ada gaduh-gaduh /masam muka / rasa tak puas ati / tersinggung dan lain-lain..tp semua tu sekejap je , last2 baik semula.. kan??

dari banner contest ni pon kite da nampak ade bentuk love dari rambut dorang tuh .love itu lambang hati. jadi , pokok pangkalnya dari hati kita sendiri. kan?  mcm yang kita semua da tau , love selalu melambangkan tentang CINTA dan KASIH SAYANG. setiap ikatan persahabatan tu mesti ada KASIH SAYANG . aku ulang sekali lagi ... KASIH SAYANG. kita perlu ada rasa kasih terhadap kawan kita..dengan itu baru boleh jadi rapat dengan dia.. sayang pula perlu dalam sesebuah persahabatan , sebab kita perlu sayang terhadap persahabatan tuh. baru lah kita tak mudah tikam kawan dari belakang , cakap buruk2 tentang dia pd  orang lain dan sebagainye yg -ve lah...sbb kita fikir , kita xnk persahabatan kita tu musnah dek benda-benda buruk macam tu. tak getu?? oleh itu aku nak ambil kesempatan cakap kat sini yang aku sayang BFF aku semuanya. ( cewahh , ayat mengampu nie..haha..)

** letih buka folder2 gambar yang banyak dalam lappy semata-mata nak cari the best picture untuk contest ni . err .. tak sure la pulak gambar yang telah di-edit boleh join ke tak coz tak de dlm t&s . hehe.. hopefully boleh la yea cik-cik penganjur . =)  **

saya tag kepada : yu hahn , liyana dan kak arra .

jom join ramai-ramai .~! ^_^



7 comments:

Arra Ahmad said...

gambar xde.nk juin camne.huk huk huk

Nadiah_Rahman said...

alaa cian.. xpe2 amek gmba ngn anak..kire bff jgk tu.hehe =P

Cik Zaiey said...

nice pic..hihi

tynamuffy said...

thanx join contest kami :)
sesape leh join..ade bff atau tak..yg pntg ade pic ngan someone :)

Nadiah_Rahman said...

cz ; tq.. hehe..

tyna ; tq tyna... nice to meet u =)

♥ Yu HaHn ♥ said...

aummm!! sumpah terharu :)

Nadiah_Rahman said...

agaga..jgn nanes tawww~! =P

Get widget here