THANX MY FOLLOWERS =)

Saturday, February 19, 2011

sincerely..

sejujurnya..
aku dah  ready untuk mengubah diri aku untuk menjadi yg lebih baik dari sebelum nie....
aku da ready untuk menjadi seseorang yg boleh menyayangi dan setia pd seseorang...
tp aku xpasti lau ade orang yg boleh menerima aku seadanya...
aku byk kekurangannya..
sanggupkah seseorang menerima diriku..??

sejujurnya..
aku dah penat hidup sendirian...
kadang2 trase diri ni xde sape nak cara..
mmg family still di sisi tat kala di dalam gembira ataupun kesusahan..
tp perasaan di antara family dgn org yg special mesti lain kan..?
kadang2 tgok kawan2 hepi di sisi org yg menyanyangi dan disayangi oleh mereka..
tp aku?
still alone..

yup,mmg ramai org kata aku nie memilih..
aku bkn high taste sgt..
pd aku,lelaki yg sdp mata memandang,bekerja tetap,baik ati serta penyayang dan yg penting hormat family aku dah mencukupi..
tp disebabkan aku ni sedikit 'anti' pd certain2 lelaki..
dan pengalaman lalu yg buat aku susah nak menerima seseorang...
aku kene byk berfikir sblm menerima seseorang..

dulu,mak ade cakap..
nak berkawan boleh,tp jgn buat orang mengharap..
yup,mmg aku bkawan..dan aku trus trg aku nak bkwan je..
tp...lelaki n ppuan mmg xblh nk bkawan..
kdg2 aku rase serba salah jgk...aku dah trus trg..
tp kwn tu still berharap pd aku..
bukan aku xsudi,
tp aku berfikir dari banyak segi sebelum menerima seseorang..
aku nak sebuah perhubungan yang akan kekal ke anak cucu..
bukan untuk sementara waktu..
aku bukan sengaja nak mengecewakan sesiapa..

hmm..
dalam situasi yang lain pulak,
bila aku minat kat seseorang,
dorang pilih perempuan lain..
dari situ aku bfikir,mungkin aku ni xlayak untuk sesiapa..
ada ke orang yg nakkan aku??
 aku ni bukanla seorang perempuan yang mempunyai mulut yang sopan sangat,
perangai pun xberapa nak santun..
nak kata lawa pon xjgk..
aurat pun xbrape nak tutup...
hati..? huumm...sape yang betul2 kenal aku je yang akan mengenali..
banyak kekurangan pada diri aku..
mungkin sbb tu aku xjadi 'd chosen one'..
tp yang pasti,
aku selalu menjadi DIRI aku apabila dengan sesiapa..
dan aku xkan pernah menjadi hipokrit..
terpulang lah pada seseorang tu untuk menilai diri aku..

life is complicated...
nak2 dalam mencari pasangan hidup pd zaman skg nie..
mak pernah kata,
kalau orang nak,seribu daya..kalau xnak,seribu dalih..
bg aku,kalau ade orang yang sudi menerima baik dan buruknya aku ni,
dan ade kesungguhan untuk menjadikan aku 'miliknya',
mungkin aku akan menerima dia seadanya juga..

(insyaALLAH,satu hari nanti akan ada yang sudi menerima..
biar masa yg menentukan segalanya)



No comments:

Get widget here