THANX MY FOLLOWERS =)

Sunday, January 1, 2012

celoteh aku yg x abis-abis .

hari ni 01/01/2012 . 

dats mean up lagi satu angka umur aku --> 22 y.o..waweeee.. ape plan aku utk tahun nie yek? azam?? haa..tahun ni xde azam mcm org lain.. just follow je ape yg akan berlaku . yg penting aku kena build life aku dgn seeloknya sbg seorang manusia kat atas bumi ni.. InsyaAllah dengan adanya kerja yg akan aku galas tak lama lagi.. amin... harap-harap cepatla dapat surat posting.. nyahkan saje cite2 yg kurang enak didengar dan belum pasti kesahihannya..yela,byk dgr cite nursing ni lambat posting lah..posting after mgundi lah...gov da x mau amek freshie lahh..intake utk kerja di stop lahhhh..dan byk lagi LAH LAHHH LAHHHH nyer..penat da nak dgr. ok, bila life aku da mantop cikit baru la orang x pandang sebelah mata. biar  bulat sikit mate dorang tengok aku .hihihiii

plan aku utk tahun nie......

1) opkos la kerja.. I.A dapat panggilan kerja. cepat dan lambat aje kan?? so,sabar k kawan2 KKNC yg lain..

2) balas jasa mom n family yg dah susa payah anta n sapot aku utk belajar . walaupun pd mulanye aku x minat bidang kejururawatan , tp akhirnya da dapat abeskan pembelajaran aku selama 3 tahun di bumi Kelantan. ingat lagi 3 hari pertama aku pegi sane,menangis meraung-raung dgn mak sbb nak balik.. x nak belajar nursing punye pasal.. tp nasib baik time tu dpt nasihat drpd family dan tak lupe jg kpd mohd azizul aidil b abdul aziz yg byk bg nasihat time aku putus asa,time aku x de semangat nak study..skg da lost contact n xtau die pegi mane dah.. thanxx tuk kamu..smpai mati akan ingat jasa kamu. <-- touching la pulak..xsedo air mate meleleh.... =(

3)kumpol duet r.... aipp,pepandai jek korang teka aku nk kumpol duet sbb mau kawen yek?? haahaaa... takdelah...aku maksudkan aku nak bijak berbelanja dan menguruskan kewangan..jangan asek nak shopping jek kejenyer ! nasib baik lah nafsu berbelanja aku dah semakin berkurangan skg nie.. heheee... kalau da keje nanti ,bila dpt gaji opkos la kena bijak manage duet.. kena ade saving utk waktu kecemasan or watsoeva lg lah.. pd yg dah bkerja n makan gaji,korang mesti lg bijak,arif dan saksama sal duet-muet nie kan?? so,tolong2 lah bg nasihat kat aku nanti.. errr... yeke? ntah-ntah korang pon kaki shoping mcm aku kan?? hehe..

4)apa yang dihajati,aku nak jadikan ia kenyataan.. contohnya, kalau aku inginkan sumthing .. like gadjet or watsoeva lah then kalau aku ade duet aku nak beli je.. selagi benda tu x buat aku rugi or susahkan hidup aku di kemudian hari...then,hajat di hati nak pergi travel . kalau boleh travel kat obersea kan bestttttt.......... <-- angan-angan bini mat jenin

5)errr....cari calon menantu utk mak kotttt.. hiiiiiiiiiihiiiiiiiiiiiii <-- gelak gateyyyy

tu je plan utk tahun baru nie.. tapi sedih jgk kan bila tahun 2011 dah lepas..kire byk jgk memory sepanjang tahun lepas...

antaranya ..

1) dari blue pit tuka jadi red-pit . dats mean last year student nurse of KKNC. jadi super-senior lah kononnyer.. habiskan masa-masa yg ada dgn kawan-kawan yg kepala masuk air .mcm yg cik yu hahn kite cakap tu la... hehe.... really mishhh u oll dear.. ='(

kawan suka-duka time study .


2)dapat seorang abg ipar dgn berlansungnya wedding of my sister.. aku panggil die 'pak habib' . selalu nyakat die. kepala botak plus licin , so aku slalu kate die xdek bulu. haha.. ape punyer adik ipar la...naseb bek die n sis sporting aje..

ececehhh.. (jeles!)


3) aku dpt nephew . MUHAMMAD HARITH HAIKAL BIN MUHAMMAD BAZLAN. sekarang umo die dah nak masuk 6 bulan . 1st time dpt jmpe anak buah aku ni time umo die dah 5 bulan . sadiss betol.. tp tapelah , janji makcu kamu ni sayangkan kamu yea harithhh...da besa nti jd budak baik2..jgn nakal-nakal mcm makcu nie..hehe..  =)

comel mcm makcu x?? hahaaaa


4)finished study . ni bermakna  aku dah berjaya completekan study aku selama 3 tahun.ade diploma dah aku?? haahaa... kira semua cross n disiplin di wad dah masuk dan dah dapat experience utk buat keje-keje yg perlu seorang nurse tahu dan lakukan.contoh, praktikal kat medical n surgical ward,orthopaedic n pediatric ward,OT,klinik kesihatan,A&E dept,klinik mata,klinik kesihatan sume dah pergi .tapi pengalaman dan pengetahuan aku belum cukup lagi utk jd seorang nurse yg berkualiti..jgn lah 'berkuali' aje.. '-ti' nyer xdek pulok.. biasa lah time praktikal pon ade waktu jadi nakal..ade waktu jadi pemalas...hehe.. so, kena sentiasa topap ilmu lagi yea nadiah..hehe.. b4 finish study, kena join kursus induksi umum dan khusus n exam LEMBAGA JURURAWAT MALAYSIA(LJM).  result LJM pun dah tahu dan semua kawan2 intake 01/2009 pon dah lulus dgn jayanya... da ade lesen utk jadi jururawat , lega... so harap kawan2 bersabar tunggu surat posting sampai kat umah...tapi harap2 la sampai,takut tersekat / hanyut atopon lemas dalam banjir..hehe..maklumlah skg kan musim banjir..jd aku harap posmen x lalu lah kat kawasan banjir..takot pak posmen tu dgn moto skali tenggelam dlm air bah..kih kih kih

5) aku dah berjaya menjadi penganggur di umah. macam yg aku penah cakap..keje hari-hari aku hanyalah makantidomakantido ..sekali sekala kalau ade jemputan tgok wyg ker..jln2 ker.. baru la aku kua umah tengok dunia.. hehe.. tp mintak-mintak la situasi ni hanya utk sementara waktu aje.. x larat nak berjasa kepada perut ni..asek makan je kejenye kat umah ni...semua baju pon da ketat-metat + ade org pggil aku DEBOBBBB... fade up !

jadi..harap2 harap tahun 2012 ni boleh bagi aku manfaat yg lebih baik dan harap2 hidup aku akan berubah ke arah yg lebih baik jg.. amin..

tahun nie nak simpan rambut panjang balik .. =(
peace yeah ! ^_^

bubbye.. -END-

1 comment:

Arra Ahmad said...

anak sdara 2 comel..:)

Get widget here