THANX MY FOLLOWERS =)

Friday, April 13, 2012

hujung minggu tanpa gaji !

salam..hye all... da jarang nampaknyew aku ni meng-update blog aku yang tak seberape nie. hummm.. hujung minggu macam nie cuti sbb sekarang kerja ikut ofis hour.. xtahu lah pulak sampai bile kerja ikut ofis hour nie..

sekarang nie aku da duduk kat umah sewa dkt area tepi hospital nie.. kalau jalan kaki ke hospital dalam 5 minit aje.. xya pakai transport.. lg pon skg nie xde transport ..moto xdek..kete xdek.. orang  kate susah mule2 je.. nanti da lame2 kite jadi senang sikit demi sedikit.. so , skg nie hanye mengharap belas kasihan kawan2 yg sudi tolong nak bawak aku n housemate aku (hazimah) p mane2..ade yang sudi bawak g beli barang2..ade yg sudi bawak p jalan2 round2 kota k.l.. boleh jgk kenal2 jalan .. thanx yea kamu2 yang da tolong kami.. budi baik kamu nanti kami akan balas (yang penting time da ade gaji) hehe =P

tu lah nak cite nie.. time xdek gaji , hujung minggu pun jadi x best .. xtau lew bile gaji tu siap diproses.. depends pada PT kat sini..klau die buat keje lambat,maka lambatlah gaji..kalau cepat,so masyukkkk.. hihi.. sume borang2 gaji n form yg die nak dah submit.. tunggu ajelah..ade kate paling awal hujung bulan nie...(kalau betol~! dah , jgn nak mengharap sgt.~!) tp time macam ni mmg aku sangat2 berharap ..kalau x , memang tunggu 2 bulan lah tempoh maximum baru dapat gaji.. ( adoiii , baru keje 12 hari da pk sal gaji ~! ) time gini , terpaksalah buat muke tebal dgn bedak sikit .. nak survive la katekan.. hehe . xpaham maksud aku ?? xpaham xpe lewww.. huhu..

hajat aku lau dapat gaji nanti , aku nak p blanje kwn2 yg dah pernah tolong aku sebagai membalas budi baik depa.. xkan mase susah baru ingat , mase senang ditinggal-tinggalkan.. aku pon x nak lah byk sangat terhutang budi dgn orang.. sbb tu aku x nak terlalu menerima byk  pertolongan dari seseorang tu..bukan aku x sudi , tapi aku xnak terlalu menyusahkan orang lain.. bile dah byk terhutang budi , byk plak masalahnye nanti.. cewah... da stop story .. pasai ni pun nak announce pas dalam blog . malu kot ~! hihi..

hujung minggu aku buat bodo je kat umah.. area sini ramai indian.. sabow jelar... aunty sebelah umah bela haiwan comel.. anjing.. tp sayang xleh pegang.. nak pegang boleh , tp kena samak . rela i x pegang u... tp geram nak cubit2 anjing die. haha.. yg penting anjing die tu die x lepas merate2..kang silap aribulan masuk lak dlm umah aku nie.. huhu..

tu lah , ramai kawan2 pesan jage diri .. termasuk family aku..duk tempat org kan faham2 jela sosial life mcm mane.. jgn wiso..aku x p tempat2 mengarut .. stakat suke berjalan2 n lepak2 aje..ok? =)

sekarang, aku tunggu gaji masyukkkk.. xsabor doh asenyer.. hehe.. blh jgk bt modal p jalan2 kan.. hehe..yang penting kena buat bajet perbelanjaan n saving bulanan..x reti handle gaji memang pk nak enjoy je.. last2 xsampai cukop bulan da kering.. kan??

k lew , sampai sini je la.. aku ngah boring xtau buat ape.. haaaa , nak basuh kain lah..ade sebakul lagi x basuh.. yg paling aku suke basuh kain gune tangan !! hahahaha..

p/s :  renovate blog . dah boring sangat kot .


No comments:

Get widget here