THANX MY FOLLOWERS =)

Tuesday, February 11, 2014

perlu ke terlalu menafikan ?

ya allah , ni hanya apa yg aku rasa , apa yg aku fikir dan apa yg terlintas di fikiran .
pernah tak terfikir di mana ada seorang ibu yg terlalu menutupi status kehamilan and terlalu menafikan yg die sedang berbadan dua ?

reason : takut terjadi apa2 kpd kandungan atau takut kandungan separuh jalan.mungkin akan malu bila  semua kawan dah tau yang kamu dah hamil tetapi tak menjadi. yes, kadang kadang memang bagus utk menutupi status kehamilan.tetapi mungkin sesuai masa 1st trimester. yelah,masa tu kite tak tau lagi sama ada kandungan tu menjadi ke tak.1st 3 month memang risiko bad things happened itu tinggi.

tapi , bila kandungan dah sihat dan dah masuk 2nd trimester , baby pun dah dpt tengok melalui scan,details baby pun dah tau and semua okey aje, rasa tak sesuai plk nak menafikan lagi kehamilan. pernah tak terfikir , baby akan rasa merajuk ke bile ibu tu tak mengaku.

lagipun kata kata tu kan satu doa , x baik kita kata tak dek sedangkan ade . contoh mcm kita ada duit , biarpun sikit , tp kita cakap kat orang yg kita xdek duit . kan orang cakap x elok kata kata tu.

sama la mcm isu ni , tak ke mcm x elok bila kite terlalu berahsia..at least kawan2 akan mendoakan yang baik baik utk kita dan baby..lagipun,baby tu halal.

insyaALLAH , ada rezeki , baby akan keluar dgn sihat. kalau dah tak ada rezeki , ada sebab musabab knp Allah takdirkan mcm tu. usaha lagi.

just my 2cents. sbb benda ni aku lihat sendiri.

ada certain things kena rahsia,tp benda baik insyaALLAH semua akan baik.

terserah pada individu.
Get widget here