THANX MY FOLLOWERS =)

Monday, January 27, 2014

new year-new things happened !

salam,

wow , dah lame x update blog ni.this is 1st entry for two-o-one-four .kejap ade kejap xde..mcm chipsmore.

nikah pun dah..kenduri pun dah..pregnant pun dah. opss. eheh..

alhamdulillah.. dua hari lepas daripada kenduri aku cek UPT and its positive ! eheheh

now dah 9weeks.. aku dah berkongsi kegumbiraan dgn semua..harap boleh doakan bayi dalam kandungan membesar dgn sihat dan sempurna until dia dilahirkan..

ye,aku tau masih awal utk diwar-warkan kepada umum.ade yang bfikir -ve ttg tindakan aku yg terlalu awal. tp utk aku,itu salah satu cara untuk orang mendoakan bersama agar semuanya okey. lain orang lain pendapat . rezeki itu Allah dah tulis kpd kita. kalau ade,that means ade. kalau rezeki Allah bagi separuh jalan,itu sudah suratan dan harus redha. common la,think positively .jgn semua nak hentam !

aku bersyukur coz dapat rezeki seawal ini.suami pun mmg jenis yg suka budak budak..before kawen lagi dia dah nak baby..ape2 pun alhamdulillah..tiap2 hari doa supaya baby dalam kandungan sihat,normal dan membesar dgn sempurna..

lately,memang morning sickness teruk . segala benda telan keluar balik.. penat dh mak jemah nak vomit..whole day sickness okey, bangun malam2 pun vomit.kadang dah takdek pape dlm perut pun mau vomit lagik ! sabar jelah.. solution = telan maxolon . ok la kadang2 x rasa nak vomit.kadang2 haddoi . dan dah nak vomit,ubat pon x jalan..

kadang-kadang dah rasa tak larat dgn alahan ni..rasa down dan xde tenaga sangat..duduk plk sorang2..husband jauh..family jauh..buat drama air mate kuat! lapar tengah malam xde makanan so telan jelah air nesvita tu..kadang2 roti ade,tp tekak tak boleh nak telan.. sejak alahan ni susah benor nak cari makanan yg boleh ditelan.semua memilih! nasib la labuu...

thank you suami,sebab banyak bg kate2 semangat dan nasihat kalau aku down..lebiu.

taknak pk ape2 , janji baby dalam rahim ni sentiasa sihat.. insyaALLAH..

be strong mummy-to-be !


p/s : tunggu gambar dari OP siap baru nak buat entry pasal nikah and kenduri. bai.



No comments:

Get widget here