THANX MY FOLLOWERS =)

Thursday, October 31, 2013

ragam manusia

oh , hari ni terbuka hati nak bercakap tentang ragam manusia... sebab ape , bermacam2 ragam manusia yang aku dah jumpa..include ragam aku jgk la..bahaha..

contoh , macam kat klinik ni , even kita da bagi bantuan secara FOC , banyak lagi pe'el mereka.. x sedar dek untung gamaknya.. benda da bagi free , da murah.. tu pun banyak lagi songeh sampai kite yg menggaru2 kepala.. ada jugak yg sangat tak bersyukur kalau kena tunggu 2jam di klinik. tu baru dua jam.. belum pergi klinik hospital lagi , mau kena tunggu 4 5 jam baru nombor dipanggil.. hai laaa... ni tempat murah..tempat free..adat la setiap hari ramai yang nak datang..dah benda free n murah kan?  lain lah pergi private clinic..bayar mahal then tak panas punggung lagi nombor dah dipanggil.. bersyukur jela..

contoh lagi , even kita baik dengan someone , betul ke dia akan baik dengan kita jugak ? mau ditikam dari belakang atau tiba2 je die mungkin jadi musuh nombor satu kita . tak kurang juge  boleh buat kite sakit ati sesangat . aku pun mmg tak mungkin jadi seorang kawan yang tersangat baik dan suci dari dosa.. kadang2 muhasabah diri jugak kenapa orang ni buat mcm ni kat aku? kenapa orang tu bt mcm tu kat aku ? then kenapa ade org semakin menjauh atau beri kata2 tak sedap kat aku.. tu sume mesti ade silap pada diri sdri..

then , memang macam2 perangai manusia ni. kalau sekadar sakitkan hati dengan tajamnye perkataan yg dikeluarkan itu boleh diterima lagi. jangan sampai berbunuh-bunuhan sudah.. lagipun sekarang ni banyak kes2 bunuh hokey ? takut ambe nak keluar rumah..

till then will wrote something, tata.

daaa~~



No comments:

Get widget here